ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
Σχετικά με τη διαδικασία εγγύησης των εμπορευμάτων, με γνώμονα την αμεσότητα και τη σωστή διευθέτησή τους ισχύουν τα ακόλουθα:
Αποστέλλετε στο email returns@protoparts.gr με θέμα “Εγγύηση ανταλλακτικού” την αίτηση προέγκρισης αποστολής εγγύησης (συνημμένη η αίτηση) με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα που περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω. Μόνο εφόσον υπάρξει σχετική έγκριση μπορούν να αποσταλούν τα υπό έλεγχο εμπορεύματα.
Σημαντικό: Η έγκριση εγγύησης του ανταλλακτικού, εφόσον αποστέλλεται προς έλεγχο ως επί το πλείστον στο εξωτερικό, μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά. Εφόσον ο πελάτης χρειάζεται το ανταλλακτικό άμεσα, θα πρέπει να αγοράσει εκ νέου το ανταλλακτικό. Τα στοιχεία επικοινωνίας του πελάτη καταγράφονται και μόλις η επιστροφή προς έλεγχο γίνει δεκτή από τον οίκο, το χρηματικό ποσό του ελαττωματικού προϊόντος επιστρέφεται στον πελάτη.
Φόρμες αίτησης διεκπεραίωσης εγγυήσεων
Τα τοποθετημένα ελαττωματικά προϊόντα επιστρέφονται συνοδευόμενα από την αίτηση και τυχόν επιπλέον απαραίτητα έγγραφα- τα οποία παρέχει εκ των υστέρων η εταιρεία, ανάλογα με τον οίκο του ανταλλακτικού- πλήρως συμπληρωμένα με όλα τα στοιχεία που ζητούνται, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επεξεργασία της αίτησης. Κάθε ελαττωματικό είδος χρειάζεται ξεχωριστή αίτηση εγγύησης.
Προσοχή:
Η αποστολή ελαττωματικών εμπορευμάτων χωρίς την πλήρως συμπληρωμένη φόρμα δεν θα γίνεται αποδεκτή.
Επίσης, σε αρκετούς οίκους η καταχώρηση των εγγυήσεων γίνεται πλέον ηλεκτρονικά σε online πλατφόρμες. Εάν δεν συμπληρωθούν όλα τα πεδία όπως ορίζει ο κατασκευαστής, δεν μπορούν να καταχωρηθούν οι αιτήσεις με αποτέλεσμα να μην προχωράει η διαδικασία της εγγύησης, η αξιολόγηση, η αποδοχή και η τυχόν αποζημίωση από πλευράς εξωτερικού.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα συγκεκριμένα είδη θα αποστέλλονται άμεσα στον πελάτη ως μη αποδεκτά.
Οδηγίες εγγυήσεων:
- Σφραγίδα συνεργείου:
Είναι υποχρεωτική η σφραγίδα του συνεργείου για όλες τις περιπτώσεις οίκων όπου αυτή απαιτείται στην αίτηση εγγύησης (Bosch, NGK, Denso, Sachs, SchaefflerGroupκλπ), καθώς ζητείται από τους κατασκευαστές η σφραγίδα της εκάστοτε επιχείρησης που έκανε την τοποθέτηση και όχι η σφραγίδα του μεταπωλητή. Όταν η αίτηση δεν φέρει τη σφραγίδα του συνεργείου, δε θα γίνεται αποδεκτή.
- Πεδίο αριθμός πλαισίου:
Στο πεδίο αυτό θα πρέπει να συμπληρώνεται εμφανώς ο σωστός αριθμός πλαισίου και όχι κάποιος τυχαίος , διότι σε κάποιες περιπτώσεις το αίτημα απορρίπτεται εφόσον διαπιστώνεται λάθος εφαρμογή ανταλλακτικού (ασυμφωνία κωδικού για το πού πρέπει να χρησιμοποιηθεί και πού χρησιμοποιήθηκε εν τέλει). Ο αριθμός πλαισίου αποτελείται από 17 ψηφία με γράμματα και αριθμούς- σημειώστε πως στα πλαίσια δεν χρησιμοποιούνται τα εξής : i, o, q. Όπου βλέπετε i είναι 1, και αντίστοιχα το o είναι 0.
- Πεδίο περιγραφής δυσλειτουργίας
Στο πεδίο αυτό θα πρέπει να αναγράφεται η ακριβής ολοκληρωμένη συμπεριφορά του οχήματος μετά την τοποθέτηση του ανταλλακτικού και όχι το συμπέρασμα του συνεργείου όπως πχ “ο δίσκος είναι στραβός” ή “το βολάν είναι χαλασμένο”.
Προσοχή: Η περιγραφή της βλάβης θα πρέπει να γράφεται από το εκάστοτε συνεργείο και όχι από τον μεταπωλητή. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου το συνεργείο έχει παρατηρήσει εντελώς διαφορετικά πράγματα από αυτά που καταλήγουν να γράφονται στην αίτηση, με αποτέλεσμα τη δημιουργία παρεξηγήσεων.
Ειδικές περιπτώσεις
- Διεκδίκηση κάλυψης εξόδων
Σε περιπτώσεις όπου το συνεργείο διεκδικεί κάλυψη των εξόδων τοποθέτησης, η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται εξ αρχής από το αποδεικτικό παροχής υπηρεσιών με την ημερομηνία της αρχικής τοποθέτησης.
- Διεκδίκηση για εκτεταμένη ζημία
Για περιπτώσεις όπου έχει προκύψει εκτεταμένη ζημιά σε παράπλευρα εξαρτήματα ή συγκροτήματα με φαινομενική υπαιτιότητα του ανταλλακτικού όπου αιτείται εγγύηση, πριν από οποιαδήποτε κίνηση ή αποστολή του ανταλλακτικού, καλείστε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
- Αμορτισέρ
Περιπτώσεις μη τοποθετημένων αμορτισέρ που δοκιμάζονται στον πάγκο με το χέρι και βγαίνει συμπέρασμα ότι είναι ελαττωματικά, δεν γίνονται δεκτές εκτός αν υπάρχει εμφανές οπτικό ελάττωμα ή διαρροή. Είναι αδύνατον να κριθεί η λειτουργία ενός αμορτισέρ στον πάγκο διότι:
- Οι εσωτερικές βαλβίδες δεν λειτουργούν κάτω από μια ορισμένη γραμμική ταχύτητα του εμβόλου, η οποία δεν επιτυγχάνεται με το χέρι.
- Το αμορτισέρ είναι κατασκευασμένο να ελέγχει τη λειτουργία του ελατηρίου. Παρατηρώντας την εκτόνωση του εμβόλου μετά από συμπίεση στον πάγκο, δεν έχουμε απολύτως κανένα συμπέρασμα για την ορθή ή όχι λειτουργία του.
Επίσης, περιπτώσεις αμορτισέρ που επιστρέφουν με θραύση του σπειρώματος του εμβόλου δεν γίνονται δεκτές διότι η αιτία είναι η χρήση του αερόκλειδου κατά την τοποθέτηση, κάτι το οποίο απαγορεύεται τόσο από τους κατασκευαστές ανάρτησης όσο και από τους κατασκευαστές οχημάτων.
Σε περιπτώσεις παρατήρησης χαμηλής απόδοσης, επισυνάπτεται η αντίστοιχη μέτρηση του ΚΤΕΟ από αμορτισερόμετρο.
- Συμπλέκτες Luk / Sachs
Περιπτώσεις σετ συμπλέκτη Luk / Sachs με τεχνολογία αυτορρυθμιζόμενου πλατώ, όταν έχουν τοποθετηθεί χωρίς τη χρήση του ειδικού εργαλείου, απορρίπτονται από τους κατασκευαστές!
- Ανταλλακτικά core
Τα επιστρεφόμενα ανταλλακτικά Core θα πρέπει:
- Να επιστραφούν εντός της συσκευασίας του νέου ανταλλακτικού
- Να μη φέρουν σπασίματα ή οξείδωση
- Να είναι εμφανής ο κωδικός του ανταλλακτικού
- Να περιλαμβάνουν όλα τα εξαρτήματα, όπως και το νέο ανταλλακτικό
- Να φέρουν τις τάπες του νέου ανταλλακτικού όταν αυτά περιέχουν λιπαντικά (πχ συμπιεστές)
- Να είναι πλήρως συναρμολογημένα.
- Τα ανταλλακτικά των ακόλουθων οίκων αποστέλλονται πάντα στο εξωτερικό προς τεχνικό έλεγχο: Denso, Lemfoerder, NGK, Pierburg, Sachs
Επίσης, εκτός των άνω οίκων κατά περίπτωση ενδέχεται οποιοσδήποτε οίκος να ζητήσει την αποστολή ενός εξαρτήματος για ενδελεχή τεχνικό έλεγχο. Ως επακόλουθο της αποστολής στο εξωτερικό, το κόστος των μεταφορικών επιβαρύνει τον πελάτη.